Nerdeyim?

6 Haziran 2014 Cuma

Tayland - lll - Tren pazarı ve vize dertleri

Hazır Bangkok'tayım aklımdaki listede eksik kalan şeylerden birini tamamlamayım dedim. Maeklong tren pazarına gittim. Haftanın her günü kurulan bir pazar bu. Özelliği pazarın tren raylarının hemen yanında hatta yer yer üzerinde kurulması. Turlar da var ama minibüsle de çok rahat gidiliyor.  Bangkok'tan 1,5 saat kadar sürüyor. Pazar manzaraları:







Bir de bu arkadaşı gördüm, takılıyordu ortalarda. Bir süre sokak yemeğini kestim akabinde.


Sonra cızırtılı bir gürültü yapıldı dinng danng donnng diye. Balıklar, meyveler, sebzeler, tenteler saniyeler içinde toplandı. Toplandı dediysem rayların 5 cm kenarına kondu yani. Raylarda duran turistler de azarlandı bir temiz. Kaçır teyze domatesleri:



Ve tren geldi - videoda gerçeğinden uzak gözüküyor. Çok yakın geçiyor inanamadım:


Tren geçtikten 15 saniye sonra hayat normale döndü:


Ben güzide bir hayvan gibi trene bakarken cep telefonuma bir mesaj geldi. Gelip pasaportunuzu alabilirsiniz diye. Uça uça gittim. Pasaportumu evirip çeviren kıza vize vermişler mi diye sordum. Vermişler dedi. Mutluluk dansı yaptım ufaktan. Bu arada yan bankodaki genç yeter artık sizin yüzünüzden üçüncüye uçak kaçırıyorum diye atarlanıyordu, çok üzüldüm çocuğa ve ayy çok şükür bana vermişler diye düşündüm. Aldım elime pasaportu. Var hakikaten bir vize. Vermişler bir vize vermesine ama tek giriş vermişsiniz gerizekalılar. Ben sizden çift giriş istedim. Nepal vizesini de koydum oraya. Salak mısınız arkadaşım? Üç beş BU NE BEEE diye bağrındım. Sonra dedim herhalde bu bana evrenden bir mesaj. Zorlama artık. Oryantasyonum kaçmış şekilde çıktım vize merkezinden. Bütün akşam adapte olmaya uğraştım. İlk işim ve en zor işim Nepal ve Tibet'e gidemeyeceğimi kabullenmek oldu. Kasarsam giderim elbette ama artık yolda Hindistan'a ya da başka bir memlekete bir daha resmi bir başvuruda bulunmak istemiyorum.  Ne yapsam ne yapsam? Ben Malezya'ya ordan Singapur'a gidecektim hemen. Ordan da Delhi'ye. Nepal'e ve Tibet'e gidemediğime göre 1 ay Hindistan'da mı kalayım? Zaten sinir oldum adamlara bir de para mı kazandırayım. E madem öyle ertesi sabah soluğu Tayland vizemi uzatmak için Perpa kılıklı bir yerde aldım. 60 dolar civarı bir paramı alıp vizemi 1 hafta uzattılar. Sonra da uçağımı erteledi Çiğdem Hanım.  Ben de açtım google maps'i ve haritadan kendime ada beğendim, ada çok buralarda, uzun sürdü o yüzden. Zaten Tayland'a gelip bir adaya gitmesem ayıp olacaktı. Bana da amele yanıklarımı tamamlamaya çalışmak için bahane çıktı.

Yani gıcığım sana Hindistan çok fena. Tanıştığım herkes diyor ki Hindistan'la aramda aşk nefret ilişkisi var. Benim de öyle olacağını tahmin ediyordum. Şimdilik yalnızca tek tarafını gördüm. Gitmemeyi bile düşünüyorum. Neyse bakalım önümüzdeki günlerde hakkında neler hissedeceğim?

2 yorum:

  1. bu ne ya :) ekstrem spor olarak tren rayı dibinde pazar kurmuşlar :) başka yer mi yok şehirde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz da turistler için tutuyor da olabilirler ama emin değilim. Git 2 metre öteye kur di mi? Gereksiz heyecan fırtınası.

      Sil