Nerdeyim?

3 Aralık 2013 Salı

Ittekimas Ne Demek?

Güzel Japon insanları her sabah evden çıkarken "ITTEKIMAAAAS" derler.  Bu kalıplaşmış cümlemsi Türkçe'ye tam olarak "Gidip geliyorum" olarak tercüme edilebilir.  Yani, merak etme, döneceğim.  Her ne kadar muhatabı evde kalan ve bekleyen insan olsa da, bazen alışkanlıktan ev boşken de diyorlar.  Evleriyle konuşur gibi sanki, çok sevimli.  Ben de yalnız yaşamaya başladığımdan beri evime ittekimas der dururum. Japonya'daki bir yıldan bana kalan, deli demesinler diye kimseye söylemediğim ufak bir alışkanlık.

Bu gezi de benim için böyle; bi gidip geleceğim.  Gezemediğim gezileri, alt alta, yan yana koyuyorum sadece, temelli gitmiyorum.  Ferrari'mi satmadım, garajda duruyor.

Blogun ismi için çok uygun gözüktü gözüme. Tun ittekimas, Tun gidip geliyor.

--

Evde kalan da cevaben itteraşşai diye seslenir; "Git de gel hadi!".  Diliniz dönerse siz de bana itteraşşai diyebilirsiniz.


--

6 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Helal! Ama watashi wa watashi wa watashi wa KENDİ'ye kıyasla baya resmi olmuş. Alışık değilim böyle resmiyete. :)

      Sil
  2. 私はすでにあなたを欠場 :)

    YanıtlaSil
  3. これは楽しいです。今から私は日本で私のコメントを掲載します。

    YanıtlaSil
  4. İtteraşşai Tun'cuğum Tolun Teyzen

    YanıtlaSil
  5. いってらしゃい
    Aklına da, kendine de mukayet ol !

    YanıtlaSil