Nerdeyim?

12 Temmuz 2014 Cumartesi

Singapur

Singapur'da bir tam günüm vardı. Böyle az zamanım olunca profesyonel bir turist gibi süper geziyorum. Yoksa serilip kalıyorum.  Gezimin ilk zamanlarındaki gibi sabah erkenden yola koyuldum ve 9 saat cılkım çıkana kadar yürüdüm. Ertesi sabah sabahın köründe uçağa yetişmek üzere metroya yürürken ayaklarım bana küfrediyordu.

Açıkcası Singapur'a önyargılı gelmiştim. Hong Kong'la birbirimizden pek hoşlaşmamıştık ya hani, bu sefer de öyle olacak sanmıştım. Nihayetinde ikisi de ekonomisi parlak, eski İngiliz sömürgesi şehir devleti. Ne kadar farklı olabilir ki?

Yanılmışım.

Yemyeşil, geniş caddeler, sokaklar, gökyüzü gözüküyor, hava biraz yapış yapış ama yağmur yağıp durunca çok güzel oluyor. Sahilinde yürümeye imkan veren bir limanı var. Yani aslında Hong Kong'da da vardı ama hiç oturacak bank ya da yemek yiyecek güzel yer yoktu ondan beğenmemiştim. Özellikle limanını biraz Sydney'e benzettim, ondan da torpil geçmiş olabilirim. Çok kozmopolit ve herkes kibarlıkta ve temizlikte batı standartlarına ayak uydurmuş. Bu ayak uydurmada Singapur'un sahip olduğu saçma kuralların etkisi de olabilir. Misal yere çöp atmak kat'a yasak. Ağır cezası var, 3 kere yaparsanız kamu hizmeti olarak sokak temizliyorsunuz. Sakız çiğnemek, sakız satışı yasak. Ben bütün gün ağzımla sakızla gezdim o ayrı. (#badass) Yahut umumi tuvalette sifon çekmemenin cezası 500 singapur doları. Yere tükürmenin cezası da bir o kadar. Konuyla ilgisi olmamakla birlikte Singapur'da eşcinsellik de yasak, insanın kendi evinde çıplak dolaşması da. Zaten bunlar ve bunlar gibi daha nice yasak sebebiyle Singapur cezalar şehri olarak biliniyor. Kuralların uygulaması da sıkı sıkıya yapılıyormuş okuduğum kadarıyla. Her halinden belli zaten. Biri uzatın elleri tırnak kontrolü yapacağım dese, herkes bu sınavdan alnının akıyla geçer gibi bir hava hakim şehre.

Önce Küçük Hindistan mahallesine gittim. Hindistan'la hiç alakası yok tabii ki. Bal dök yala, tertemiz bir yer.






Sonra Müslüman mahallesi.


Güzel güzel binalar:


Bu tek boyutlu gözüken binaya bakarken yerlere yapışıyordum.





Kültür, gençlik bakanlığı binası:



Çin mahallesi:



Mini mini evler, altlarında kafeler, müzeler, galeriler:




Modern zaman geyşaları:





Asya mahalleleri devam:



Liman ve çevresindeki binalar:







Dev botanik parkı:



Botanik bahçenin içinde (alttaki fotoğrafta görünen) üzerinde yürünebilen manzara yolu var, gece ışık ve ses şovu yapıyorlar burda:



Vaktim olmadığı için gidemedim ama adanın güneyinde sahiller de var. Çok güzel olduklarını okudum.

Ben Singapur'u çok çok beğendim. Yaşayacak yer arayanlara duyuruyorum. :)

1 yorum:

  1. hiç tahmin ettiğim gibi değilmiş gerçekten, ben buraya giderim :)

    YanıtlaSil