Nerdeyim?

8 Ağustos 2014 Cuma

Ürdün - II - Wadi Rum & Kızıl Deniz

Petra'dan sonra birbirinin zıddı iki çevre koşuluna kendimi maruz bıraktım. Önce arabayla 1 saat seyahat edince Wadi Rum bölgesine - yani çöle vardık. Çöl safarisi yapmaktan, deveye binmekten ve Bedevi çadırında kalmaktan geri kalamazdım tabi:











Bu da kaldığım çadır kampı:







Çöl rüzgarları bana bir günde yetti, içim dışım kurudu. Dedim ki biraz su kenarına ineyim. Yine kısacık bir araba yolculuğuyla Kızıl Deniz kıyısındaki Aqaba'ya indim.


Karşı kıyı İsrail:


Aqaba'nın güneyinde bir sürü dalış okulu var. Ben de onlardan birine gidip 3 tane dalış yaptım. 3'ü de yaptığım en güzel dalışlardandı. Bir tanesinde 80 metre uzunluğunda bir yük gemisinin batığına daldım. Kıyıya da çok yakın, yürüyerek giriyorsunuz suya. Yanımdaki dalış hocası görünce korkarsan çıkarız dedi. Ne korkucam yea diye düşündüm ama bir şey demedim. Yavaş yavaş dalıyoruz, dive master gittiğimiz yönün tersine dönüp geri geri bana bakarak yüzmeye başladı. Napıyor bu adam diye bakıyorum. Biraz daha böyle gittik. Sonra bir şey gördüm, hafif karanlık, boyutlarını kestiremediğim bir şey. 3-4 metre daha gidince anladım ki o bir gemi ve koooooccaman. Gözlerim yuvalarından uğradı. Gemiyi öyle bir batırmışlar ki arkasına geçince sanki üzerine düşüyormuş gibi gözüküyor. Biraz ürkmedim değil. Kendimce fıtı fıtı biraz hızlı yüzdüm.

Sonra iki tane de normal dalış yaptım. Birinde ufak bir tank batığı vardı, gemiden sonra sevimli geldi. Kızıl Deniz gerçekten dedikleri kadar güzelmiş. Bir daha giderim ben oraya!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder