Nerdeyim?

4 Şubat 2014 Salı

Peru - II - Paracas & Huacachina

Bir Cumartesi gecesi -gecenin tam 3unde - bkz Fikret Kizilok- Selim ve Anita beni otobus garina biraktilar.  Kendime eziyet ettigim gibi onlari da uyutmamis oldum boylece.  Hedefim Paracas.  Fakirin Galapagos'u olarak biliniyor Paracas.  Lima'dan 4 saat yolculuk.  Inanilmaz guzel bir otobuste 2 saat uyuyarak fakirin Galapaogos'una ulastim.  Uyku azligindan esek tepmis gibiyken Pazar gezmesine gelmis Peru'lularla beraber bir tekneye bindim, bu yavrulari gormeye Islas Ballestas'a gittim.


Sonraki 2 saat boyunca less gibi kokular esliginde canli yayinda belgesel izledim adeta:



Biraz korkutucu hayvanlar bu deniz aslanlari.  Surekli bir devinim var kolonide.  Bir bagirmalar, bir tepisme. Onlardan 25 metre uzak olmaktan kelli cok hosuma gitti.

Bir de Allah askina kim penguen gorup mutlu olmaz!


Sonra yine otobus, Ica sehrine gittim.  5 km otesinde bir col var.  Ortasinda da bir vaha.  Bu zamana kadar cole en yaklastigim an Patara'ydi.  Huacachina denen yerde ilk defa col gormus oldum.  Cok tuhaf.  Kendimi insan olarak cok caresiz hissettim.


Gittigim yer suna benziyor.  Hava 30 derece.  Yaniyoz:


Sonra soyle arabalara dolustuk. 


Deli soforumuz bizi kum tepelerinden atlatti ziplatti.  Bagira bagira colde gezdik.  Bir de sandboarding yaptik - kum sorfu yani.  Hayatimda hicbir tahtaya binip hicbir yerden kaymisligim yoktu.  O yuzden klasik turist olarak gobegimin uzerinde kayarim diye dusunuyordum.  Tesaduf Isvecli bir kizin yanina dustum.  O bana ogretti ve insan gibi iki ayak uzerinde yaptim ben de sandboardingimi. 

Mukemmeldi! Huacacinha'da yapacak baska sey yok ama keske baska gunum olsaydi da yine yapsaydim!

Aksamina bazi guzel insanlarla yemek yiyip neredeyse 36 saatlik gunumu bitirdim. 

Bugun de koptum Nasca'ya geldim.  Hani su kimin cizdigi belli olmayan zuzayli cizgileri.  Cok mamcak bir ucakla cizgilerin uzerinde uctuk.  Ucak zaten kustan bozma, 4 kisilik, koltuklar yerle yeksan, bir de pilot manyagi bir eliyle ucagi kullanip, biz cizgileri gorelim diye ucagim 80 dereceye kadar yatirip, diger eliyle bize cizgileri isaret ediyor.  Lingir lingir, turbulans manyagi olduk.  LAN SEN YOLA BAK!!! diye boguresim geldi kac kere.  Benim midem genelde yukariya kapalidir ama benim bile midem dondu.  Yarim saatten fazla hayatta uculmaz o seyle.  Sakin yiyip de binmeyin. 

Fotograf cekmek ikincildi tabii.  Gorebilene maymun, hummingbird ve astronot -ki bence baya bildigin alyen-:




Su an bir hostelde Peru libremi icip, otobusumu bekliyorum.  Buralari sevmis olabilirim ben.  Pek bi fazla.



8 yorum:

  1. soru1: leş gibi koku deniz aslanlarından mı geliyordu?
    soru2: "i am from turkey" mi diyorsun, yoksa "i am from türkiye" mi? veya c- hiçbiri. hindiyle bağlantımızın fosluğunu öğrendikten sonra bayağı bir taktım bu konuya. çareler düşünüyorum :)
    bu arada nasca'daki çizgileri otobüsteki el askısına tutunmuş sevimli bir yaratığa benzettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevap1: Evet deniz aslanlarından. Sanırım binlerce kuş da aromaya katkıda bulunmuştur. :)

      Cevap2: Önce Türk'üm diyorum. Sonra from Turkey diyorum. Zaten yes Tuna, yes like the fish'den iflahım kesiliyor. Bi de Ispanyolca'da da bir meyve adıymış Tuna. Off :) Bunların üzerine kim Türkiye'yle uğraşsın. :))
      Metrobüsteki alyen!!

      Sil
    2. Offf o deniz aslanları ne kokuşuktur.. :) Kaliforniya sahil yolunda da vardı, cam açık geçemezdin yanlarından :P

      Bu arada Tuna yerine "Duna Gızım".. Turkey yerine de "Turkland" dersen işin bi nebze kolaylaşabilir belki :P

      Sil
  2. hahahha "like the fish" - oralarda sökmüyor "like the river" desene:) bu arada üşenmedim araştırdım Tuna meyvesini, biraz tipsiz miymiş sanki :))

    http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-image-prickly-pear-opuntia-fruit-image21887346

    YanıtlaSil
  3. İsminle ilglili şikayet mi seziyorum? Küserim ama:))

    YanıtlaSil
  4. Fügen teyzecim yazdığınıza 10 dakika güldüm :)
    meyve gerçekten akıllara zarar - en güzel Tuna bizimki :D

    YanıtlaSil
  5. Haklısın Simge'ciğim en güzel Tuna bizimki...

    YanıtlaSil
  6. Ne biçim penguen onlar Keçi gibi kayaların tepesine tünemişler :P

    Bu arada en egzantrik olanı PelinNE nin ayakta kalmış Metrobüs yolcusu olarak betimlediği, benim ise bakınca bize el sallayıp adeta NANİKK yapan Zuzaylı olarak gördüğüm çizgiler :)

    YanıtlaSil