Nerdeyim?

28 Ocak 2014 Salı

Meksika - V - Cancun

Kuba'dan kalkip Cancun'a inince tam tersi bir dunyaya geldim ve resmen tokat yemis gibi oldum. Oyle ki eger uzaylilar dunyayi isgale Cancun'dan baslarsa kaynaklarimizin sinirsiz oldugunu sanip buralara coreklenebilirler. Yok biraz doguya kayip, Kuba'dan baslarlarsa tum paralarini puro satan insanlara kaptirip, biraz tropik meyve yiyip geri donup gidebilirler.

Cancun'a ilk gelisimde sehrin merkezinde kalip sadece hostelin icini ve bir camasir yikayicisinin icini gormustum.  Bu sefer gezme firsati buldugum icin buranin ne gudubik bir yer olduguna iyice vakif oldum. Nasil? Anlatayim.

Cancun, Karayip kiyisinda bir yer.  Meshurlugu ABDli universiteli genclerin somestr aralarinda buraya yaldir yaldir akmalarindan geliyor.  Bir de balayi ciftlerinin.  Ben ne yapmaya geliyorlar bilmiyordum ve acikcasi da hic merak etmemistim.  Pek de bir seye benzemeyen bir merkezi var. Ve coook uzun, dunya guzeli bir kiyi seridi var.  Ve bu kiyi seridinin uzerinde KOCAMAN, DAHA KOCAMAN, EN BUYUK BENIM, HAYIR BEN DAHA BUYUGUNU YAPTIM oteller var. Bu otellerde beyaz tombul adam tatil yapiyor, Mayasi, Zapotegi hizmet ediyor. Bir yerden bir yere yuruyerek gitmenize imkan yok. Illa ki bir tasita binmeniz lazim. Zaten binalar dev, siz kendinizi minicik hissediyorsunuz.  Ben tabii toplu tasima kullandim ve bindigim her keresinde bu dev binalarda guvenlik, sef, mihmandar, resepsiyonist olara calisan insanlarla beraber seyahat ettim (hatta bir keresinde duragimi kacirdigim icin ekstradan bir yarim saat daha oturdum otobuste).  Tum gulumsemelerini otellerde birakip cikan bu insanlari gorunce hakikaten mutsuz oldum.  Onlar da beni gorunce hoslanmadilar genelde, cunku sanirim benim varligim onlara mesai bitmemis olduguna delaletti. Ilk defa bir yerde bana bu kadar az sokak insani yardim etti.  (Calisanlar haric tabii, mesaide surekli guleryuz!)

Eee sen niye gittin o zaman?

4 tane sebebim vardi:

1. Chichen Itza isimli Maya tapinagini gormek, ille de Maya diye zikir cekmek.
2. Bir adet cenote'de yuzmek. Cenote nedir? Ici su dolu magara. Sualti nehirlerine bagli oluyor. Kimi zaman magaranin tepesi acik oluyor. Cok sahane bir doga olayi. Icinde tuplu dalis bile yapilabiliyor.
3. 3 yil once National Geographic'te okudugum ve o zamandan beri beni cagiran ve icimi kemiren su alti muzesine dalmak.  O dergiyi okumamak lazim.  Bu gezinin ilk tohumunu bu su alti muzesini anlatan yazi atmisti.
4. Playa del Carmen denen plaji gormek.

Bu dordunun orta noktasi ise Cancun.  Iste ben bu yuzden geldim.  Yalniz ilk planlamayi yaparken burada bir gece gecirmeyi planlamistim. Bu yuzden sectigim hosteli de pek dikkatli secmemisim. Programim Belize'de biraz kayinca Cancun'daki kalisimi da 3 gune cikardim.  Ben de dedim buradaki kalisimi uzatayim baska hostel aramaya kasmayayim.  Hostelin tanitiminda parti hosteli falan yaziyordu ama ne kadar parti yapabilirler canim. Diger kaldigim parti hostellerinde bile muzik 1'de en gec kesiliyordu.  Ahaha. Cok safsin Tuna cidden.

Bu gezi boyunca ilk defa kulak tikaclarimi kullanmak zorunda kaldim.  Sabah 7'de Chichen Itza'ya giden otobus beni almaya geldiginde bir kisim Ingiliz ve ABDli hiyarlar bahcede hala son ses muzik dinliyor ve icki iciyorlardi.  Insan degilsiniz!  Demek bunu yapmaya geliyorlar bu insanlar Cancun'a, ic ic ic, insanliktan cik, telefonunu caldir, kumarda para kaybet, gun isiginda uyu. Gece kalk, tekrarla.

Hostelden de her gece, bir gece klubune bir araba gidiyor.  En ucuz mekan, klube gidis, iceri giris ve sinirsiz icki dahil -hazir misiniz?- 55 Amerikan Dolari!! OHA!! Bu en ucuzu, en pahali 85 duydum. Icinde su kaydiragi olani varmis, kayaraktan Karayip'e cumburlop.  (O nasil sorumluluk arkadas, sarhos adami denize atiyorsun, avukatlari olmak istemem.)

Ben de kendi kendime bir gider gecelerine bakarim, deneyimlerim falan diyordum, fiyati duyunca ben o paraya dalarim, tapinaklara tirmanirim dedim.  Hala aklima geldikce sok oluyorum!

Neyse kulak tikacim olmasaydi ben o hosteli yakardim.  Kaldigim son 2 gece vucudum 'hasta mi olsam len aceba' yapti bana.  O yuzden 2 gece de icligimi giyip, kulaklarimi tikayip 9ar saat uyuyarak, bu hostelin tarihine gecmis oldum kanimca.

Cancun'u cekistire cekistire bir hal oldum. Bu cekistirme yazisi olsun, yaptiklarimi bir sonraki post'ta yazayim.

Not 1: Bilgisayardan yazdigim icin Turkce karaktersiz yazdim.  Telefonda yazip yapistirinca formati bozuluyor.  Turkce nazilerine notumdur. :)
Not 2: Yavrik, cok cekistirdim ama cevresi cok guzel merak etme. :))

3 yorum:

  1. Duna hostelin ortasında bağıraydın yaa teyze misali "Ananız Babanız yok mu sizin, gidin zıbarın!!" diye!! :D Bu arada kulak tıkacı mevzuuna gelecek olursak insanlık tarihinin EN önemli buluşlarından biri olabilir cidden.. :) bu örnekte de görüldüğü üzere gürültücü insanların hayatını kurtarıcı etkisi yadsınamaz :P kulak tıkaçsız kendimi yolculuk boyunca çıplak hissedebilirim :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Evlat olsa çekilmezlerdi.

      Aman diyeyim Emre, 7 tane yedekli falan gel. Yoksa katil olabiliriz!

      Sil
  2. ay guzel birsey yazmayacaksin sandim

    YanıtlaSil