Nerdeyim?

28 Ocak 2014 Salı

Meksika - VII - Sualti Muzesi & Playa del Carmen & Meksiko'da son gun

Kompleksli Cancun'dan (ki Maya dilinde yilan yuvasi demekmis) bir tekneyle uzaklastik.  Isla de Mujeres'e yaklasinca sular boyle oldu:


Bu renk su olur mu?  


Ve daldim su alti muzesine!  Herhalde heykelleri gordugum ilk ani hic unutmayacagim.  Nefesim kesildi.  Aralarinda yuzmek, (yasak ama) heykellere dokunmak, cevrelerinde yuvalanan baliklari ve olusan resifi gormek cok etkiledi.  Cok mutlu bir 45 dakika gecirdim!  Ilk fotografi internetten aldim. Bu heykeller grubunun adi sessiz devrim.  Nefesimi kesenler bunlar:

Aaa araba:


Aaa bankaci - sizin arkadan gordugunuz kafayi kuma gommus bu heykelin adi cidden bankaci :)


Daha fazlasi icin buraya tiklayin.

Sonra bir kere daha daldik.  Yemin ederim bu baliklara boyle dursunlar diye para veriyorlar, kacirmaya calistim gitmediler.  Cancun'da herkes komisyonla calisiyor ya hani:



Sonra bu sahane gunu taclandirmak uzere yeni kankamla Playa del Carmen'e gittik. Cancuna 1 saat otobusle.  Yine bir ADO otobusuyle bir yerlerimiz dona dona gittik.  Inince isinmamiz uzun surmedi ama. Boyle guzel yer olur mu yahu, yine kenarinda buyuk oteller ama bunlar olmus.  Hic rahatsiz edici degil.  Su guzel, hava guzel:




Cok guzel bir yerde oturup beyaz sarap - guacamole goturduk sonra.  Mutluluk:


Cancun'dan ertesi sabah tum listemi tamamlamis olarak muzaffer bir sekilde ayrildim.  Meksiko'da bir eksigim kalmisti.  Ucaktan iner inmez kosa kosa onu tamamladim.  Sirtimda cantamla Antropoloji Muzesi'ne gidip Aztek takvimini gordum!  Evet basim goge erdi. :)


Gozum Antropoloji (ve Arkeoloji) Muzesi gordu.  Cok etkilendim her bolumunden.  Bizde de boyleleri olsa ne olur?  Insani zorla bati ozentisi yapiyorlar.  Iste boyle koca bir alan, 2ser katli 3 bina.  Cocugunu kapan gelmis Pazar gezmesine:





Aksamina Rodrigo'nun evine geldim yine.  Yine dunya tatlisi annesi ve teyzesiyle oturduk.  Insanlar beni beslemekten bir hal oldular. Corba yaptilar bana yine, cok mutlu oldum!

Bugumu ise hicbir sey yapmamaya ayirmistim.   Seyahatimin ilk 1 ayinin sonunda, kendime 1 gunluk tatil verdim yani.  Tatilden tatil.  Adeta dayaklik.

Zaten Istanbul'da yaptigim gibi 2'ye kadar uyuyamadim.  Once 6'da uyandim, sonra 9'da.  Yine de son gunlerin ortalamasina gore bayagi gec bir saat.  Hicbir sey yapmayayim derken butun gun nasil gecti anlamadim.  Evde valiz tanzimi, camasir, blog, instagram derken aksami yaptim.  Yarin yola dusuyorum.

Simdi Guney Amerika dusunsun!

5 yorum:

  1. İnsan bi anlatır neden bu heykeller su altında diye - bana wikipedia yolları göründü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ama please refer to the disclaimer :) Mayalar yapmış da denize atmış olsa yazardım, bunun bir olayı yok. 21. yy eseri :)

      Sil
  2. Sessiz Devrim çarpıcı, Vosvos sevimli, Bankacı ise pek bi manidar olmuş.. 2008 krizinden sonra denize atmışlar kendisini herhalde :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu durum senin ayak basmanla ABD'yi batırmandan önceye mi tekabül ediyor yoksa sonraya mı! :))

      Sil
  3. haha cevap veriyorum... sonraya!!! :D

    YanıtlaSil